Friday 7 December 2012

BANDUNG (Part 1)


Jom... let's jump into our plane and ..... Bandung here we come! Yea.... Oppsss.... jangan suka sangat, kita reverse balik..... Sebenarnya sebelum tu ada satu insiden kelakar yang telah terjadi.. lebih kepada kelam kabut. Citernya bermula begini... pagi-pagi dah hantaq anak2 ke rumah mentua untuk tolong dijagakan oleh mentua dan adik ipar KF yang sangat mulia hatinya. Betul ni KF tak bohong, dia baik sangat, kalau sesiapa pun minta tolong, dia pasti akan menghulurkan bantuan. Sampaikan anak-anak buah KF yang baru sunat pun dia yang tolong bela, bubuh ubat, cuci "bawah tu", suap makan... everything.... baik kan dia...

So bila hal anak dah settle, kami pun balik rumah, beria-ia check api, gas, air, pintu, tingkap semua dah tutup/kunci. Maka dengan bersemangatnya naik kereta dan zooomm....bertolaklah kami ke Nilai untuk tumpangkan kereta kat rumah adik.
Tengah dok borak dalam kereta dengan kekanda, tiba2...jeng!jeng!jeng! Oh my english....salah lak....oh my god, my cabin bag tertinggal! Dah sampai Senawang ni........secara tiba-tiba my kekanda dah bertukar menjadi pemandu F1, si Maikel pembuat kasut itu dan memecut laju pusing balik ke Melaka dan kembali semula ke arah bertentangan...yah....Gooool...sampai kita ke destinasi ( erk! dah jadi pengulas sukan pulak dah ).
 

SILA LIKE KALAU SUKA ENTRY NI..KOMEN DIALU-ALUKAN

1 comment:

  1. memang citer seram la kak oi, kalu da time nak naik kapal leh lak patah blik melaka..oh my gucci..scary u!

    ReplyDelete